Descriminacions lingüístiques
La Plataforma per la Llengua notifica al conseller Boi Ruiz les discriminacions lingüístiques als CAP

Amb la de Torelló, ja són 3 les queixes rebudes en l'última setmana per la dificultat de ser atès en català en un Centre d'Atenció Primària

29/07/2015 Llengua

La Plataforma per la Llengua ha recollit la tercera queixa en una setmana de pacients que no han pogut expressar-se en català amb metges de diferents Centres d'Atenció Primària. Un fet inadmissible si tenim en compte que per una banda es tracta de discriminacions lingüístiques recollides tant en la Constitució Espanyola com en l'Estatut d'Autonomia i per l'altra que aquestes agressions són portades a terme per treballadors de l'administració pública.

En l'apartat 2 de l'article de l'Estatut s'estableix que el català és la llengua oficial de Catalunya, com també ho és el castellà. Aquest article diu que totes les persones tenen "dret a utilitzar les dues llengües oficials i els ciutadans de Catalunya el dret i el deure de conèixer-les". En aquest sentit, la Plataforma per la Llengua demana a la ciutadania que ho denunciï sempre que es trobi amb una irregularitat d'aquestes característiques ja que aquests fets, no per ser habituals, deixen de ser il·legals.

La Plataforma per la Llengua, més enllà de recollir les queixes i d'assessorar els pacients que s'han vist enmig d'aquests lamentables episodis sobre quin és el millor procediment en cada cas, també creu necessari comunicar-ho oficialment al Conseller de Sanitat perquè prengui les mesures necessàries perquè prevalguin els drets dels ciutadans de Catalunya de poder parlar en català en l'atenció sanitària a Catalunya.

A més a més, la Plataforma per la Llengua, com a entitat que promou la sensibilització de l'ús del català en les empreses, s'ofereix a l'administració per poder fer formació a aquests col·lectius d'origen estranger contractats en moments de manca de personal especialment durant els períodes de vacances.