Municipals 2015
La CUP assenyala i identifica el “lobby empresarial” responsable de la “Marca Barcelona”

La formació presenta una publicació amb noms, cares i càrrecs

26/07/2014

“Posem cara al ‘lobby empresarial’ de la Marca Barcelona” és una publicació amb la que la CUP Barcelona denuncia l’actual govern de l’Ajuntament de Barcelona (CIU) per haver emmarcat els seus plans estratègics en matèria d’inversió i promoció econòmica en base al document de mesures per a l’impuls econòmic “Barcelona Creixement”.

Mesures que han estat plasmades i formalitzades, segons la publicació, en el Pla d’Actuació Municipal de la legislatura 2011-2015 (aprovades també per PSC i ERC) i que han estat definides, mitjançant un conveni de col·laboració i assessorament a 4 anys, amb la plataforma “Barcelona Global”.

Plataforma que constitueix, segons la CUP, el grup de pressió empresarial de la ciutat que aplega “empresaris, professionals i emprenedors”. Reuneix alguns dels principals empresaris de la ciutat (Abertis, Agbar, Agrolimen, Applus, Banc Sabadell, Cuatrecases, Deloitte, ESADE, IESE, Fira de Barcelona, Freixenet, GBS Finanzas, Grup Godó, Media Planning, Puig, SABA, socis de la Fundació Príncep de Girona, del Fórum de Marcas Renombradas Españolas i del Circulo Ecuestre) amb l’objectiu de “convertir Barcelona en un centre global de negocis” i “posar en contacte els centres de decisió empresarial i els institucionals públics”.

Per a la formació, una candidatura rupturista per aquesta ciutat, i que vulgui capgirar les relacions de poder i de desigualtat social es necessari identificar i assenyalar els lobbys empresarials desacomplexadament.