Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#primaveravalenciana
Presentació del "Manifest de Maig"

Impulsat per joves que participen en diferents organitzacions del moviment juvenil valencià, que preten ser un punt de trobada de persones interessades en l'unitat d'acció davant la crisi econòmica, social i democràtica que pateix el País Valencià.

27/05/2012 Política

Dijous passat, a la plaça de la Mare de Déu de València es va presentar l'anomentat "Manifest de maig". Una presentació  que s'havia davant de les Corts Valencianes però que finalment, i a causa del dispositiu policial que hi havia es va haver de canviar de lloc. Una trentena de persones van ser les encarregades de presentar-lo en societat, pel qual diferents sectors de la joventut valenciana arribaven a un enteniment per tal d'acumular forces per a presentar una alternativa política.

Tot i que van reconeixer diferències, i no poques, però consideren que el Manifest de Maig trencava barreres, perquè deixava de banda els diferents punts de vista que confronten i fragmenten l’esquerra valenciana, per aconseguir ser un lloc de trobada i fer front comú davant la crisi econòmica, social i democràtica que pateix la societat valenciana i que afectava especialment el jovent. Com diu el manifest, "per a construir, colze a colze, un nou model valencià econòmicament viable, socialment just, plenament democràtic, sustentable ecològicament i igualitari entre gèneres i persones".

Després de mesos de feina, fins i tot més d’un any en el cas d’alguns impulsors, s'havia assolit un document de mínims signat per Acontracorrent, BEA, Bloc Jove, Intersindical Jove, JERPV, Joves amb Iniciativa, Joves d’Acció i Joves d’Esquerra Unida, a més de membres de l’Esquerra Independentista a títol personal.

Els joves van puntualitzar que no era una proposta tancada, sinó una crida a tots i totes les joves que volen donar el pas i lluitar pel canvi de la situació actual. Per això mateix, perquè està obert i en moviment, els actuals integrants del Manifest de Maig encara no saben quina forma prendrà. Parlen d’innovació, però no es definix per on passa eixa renovació de discurs i acció. No obstant, els signants del manifest, tots pertanyents a una o més organitzacions juvenils, sí que insistixen en la voluntat d’integrar també aquelles persones que no pertanyen a cap d’eixos col·lectius però que tenen ganes de participar del canvi. El Manifest s’ha presentat al maig perquè és l’últim mes de la primavera. Ara queda veure si ha vingut per quedar-se o serà, com se sol dir, flor d’un dia, segons apunta Melderomer.tv

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid